• روابط عمومی ها در ایجاد سواد فضای مجازی نقش دارند

      دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

      روابط عمومی ها در ایجاد سواد فضای مجازی نقش دارند

      روابط عمومی ها در ایجاد سواد فضای مجازی نقش دارند

      دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت نقش روابط عمومی های کشور در گسترش و بسط سواد فضای مجازی و رسانه ای با درک مناسب از تحولات عصری در شبکه ای شدن تاکید کرد.

      به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در همایش روابط عمومی ها در استان اصفهان به مناسب روز جهانی ارتباطات ضمن تبریک این روز، گفت: در دوره فضای مجازی ابزارهای دیجیتالی فضایی را خلق کردند که به مراتب از فضای واقعی در عصر الکترونیکی و دیجیتالی بزرگتر بوده و از مهمترین خصوصایت آن اجتماعی شدن است و در این فضای برآمده از ابزارهای دیجیتال در دنیا هر محتوایی که در فضای مجازی تولید می شود پوشش جهانی و مخاطب3 و نیم میلیارد نفری خواهد داشت.
      وی با اشاره به گذر از دوره های الکترونیکی و دیجیتالی و ورود به دوره فضای مجازی افزود: با توجه به ویژگی اجتماعی شدن تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در دوره فضای مجازی، روابط عمومی ها نیز نسبت به دهه های پیش به شدت اجتماعی شدند.
      دکتر فیروزآبادی با بیان این که در فضای مجازی شاهد ظهور بازیگران و کنشگران جدیدی هستیم، تصریح کرد: پیشتر تولید محتوا وظیفه رسانه های رسمی و نهادهایی همچون روابط عومی ها بود اما در عصر جدید روابط عمومی ها با کاربران به عنوان بازیگرانی جدید مواجه هستند که هر کاربر یک خبرنگار است.
      وی تاکید کرد: در این فضای یکپارچه جهانی با شفافیت کدر روبروییم که برای تبدیل آن به شفافیت بیشتر باید گام های مختلفی برداشت که نیاز به زمان و آمادگی دارد.
      رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به این که یکی از راه ها، افزایش سواد رسانه ای و فضای مجازی است، افزود: روابط عمومی ها در افزایش سواد رسانه ای و فضای مجازی نقش برجسته داشته و اگر نتوانند بدرستی ایفای نقش کرده و پاسخگوی جامعه ذی نفعان و ذی ربطان به صورت 24*7 باشند، رابطه فضای حقیقی با مجازی رابطه ای کدر و ناپایدار شده و جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.
      وی اظهار داشت: در عصر فضای مجازی با پدیده ای به نام اخبار جعلی و بات ها مواجهیم که اخبار جعلی به صورت ماشینی و انسانی تولید شده و بات ها بازیگران ماشینی هستند که در ایجاد بومرنگ بین فضای مجازی و حقیقی ایفای نقش می کنند و در نهایت این پدیده، بحران اجتماعی و نسلی با ایجاد ناامیدی، علاقه های کاذب، یاس و ... ایجاد می کند.
      دکتر فیروزآبادی با بیان این که روابط عمومی موفق باید درک مناسبی از فضای شبکه ای داشته باشد و با راه اندازی شرکت های رصد در کنار خود، اخبار را راستی آزمایی کرده و مرجع سنجش درستی اخبار در جامعه باشد، گفت: متاسفانه آنچه که امروز مرکز ملی فضای مجازی کشور و دولت با آن مواجه است عدم تناسب تحولات روابط عمومی های کشور در عصر فضای مجازی و کفایت به ابزارهای دیجیتالی است در حالی که روابط عمومی ها باید به سمت جهانی شدن حرکت کرده و در این دوره گذار و پر تلاطم نقش آفرینی کنند.

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
تمامی حقوق برای مرکز ملی فضای مجازی محفوظ است. هر گونه کپی‌برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.